アルバムのジャケット写真にまつわるミステリアスな話は全て事実だ
その頃、私はまだアルバムのジャケットをを撮った事が無かった。なのでアート・ディレクターはボブ・ディランの名声に値するレジェンドな写真家にジャケ写を撮らせようと考えていた。
でもボブは「そうはならない」と言った。成ったのは自分が写真を撮ることだった。で、どの様に撮ったかという事だ。この写真に何か特別な面白い事しようと考えた。ボブを写真の中心に置き、独特なテクニックで撮ろうと思った。それは彼から放射される....そうビッグ・バンのようなイメージだ。
最初の雑用は写真に何を配置するかを考えることだった。それは面白かった。私達は1~2時間ほどかけて2つの物を見つけた。ボブが訊ねたか提案したか或いは要求した、それはサリー(アルバート・グロスマンの妻)を後ろに配置することだった。で、サリーが赤いドレスを着て現れた。
長年この赤い女性について色々と言われてきた。その一つに赤い服を着ているのはボブ・ディランだというのがあったがそれは違う。ボブ・ディランはそんなに格好良くない。
撮影は本当に順調だった。ボブは最後にネコをすくいあげた。ボブの膝に座ったり朝食を一緒に食べたりと長い間ずーと一緒にいたこの家のネコだ。
今まではモノクロで撮っていたが、私たちはどこか新しい所へ向かおうと、写真はカラーで撮った。私たちは「色」を得た。色は動きをもたらし奥行きを持たせた。アルバムのジャケットやポスターになり店で売られる。カラーはモノクロより少しだけ人の目にとまりやすい。
「Bringing It All Back Home」の写真について、長年にわたりミステリアスな考え方やアイデアが言われてきた。それら全ては本当だ。それらは本当の事だ。
ダニエル・クレーマー
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ジャケ写にまつわるミステリアスな話は良く知らないが、そうしたもの....ディランの周りに散乱する全ての物を含めてそのビッグバンの中心にディランが居る....という感じなのだろうか。「じゃあグロスマンの嫁はなんなんだ」てか......そりゃぁそれはディランは女好きってことだろう(笑)まぁあのニコンと同じような気がしないでもないが......(笑)。ていうかどんどん周りの物が増えてるな。
The album's iconic cover, photographed by Daniel Kramer, features Sally Grossman (wife of Dylan's manager Albert Grossman) lounging in the background. There are also artifacts scattered around the room, including LPs by The Impressions (Keep on Pushing), Robert Johnson (King of the Delta Blues Singers), Ravi Shankar (India's Master Musician), Lotte Lenya (Sings Berlin Theatre Songs by Kurt Weill) and Eric Von Schmidt (The Folk Blues of Eric Von Schmidt). Dylan had "met" Schmidt "one day in the green pastures of Harvard University" and would later mimic his album cover pose (tipping his hat) for his own Nashville Skyline four years later.A further record, Françoise Hardy's EP J'suis D'accord was on the floor near Dylan's feet but can only be seen in other shots from the same photo session.
Visible behind Grossman is the top of Dylan's head from the cover of Another Side of Bob Dylan; under her right arm is the magazine Time with President Lyndon B. Johnson on the cover of the January 1, 1965 issue. There is a harmonica resting on a table with a fallout shelter (capacity 80) sign leaning against it. Above the fireplace on the mantle directly to the left of the painting is the Lord Buckley album The Best of Lord Buckley. Next to Lord Buckley is a copy of GNAOUA, a magazine devoted to exorcism and Beat Generation poetry edited by poet Ira Cohen.
Dylan sits forward holding a cat and has an opened magazine featuring an advertisement on Jean Harlow's Life Story by the columnist Louella Parsons resting on his crossed leg. The cufflinks Dylan wore in the picture were a gift from Joan Baez, as she later referenced in her 1976 hit "Diamonds & Rust".
The black and white pamphlet lying across Time magazine with President Johnson on the cover is a publication of the Earth Society, then located on East 12th Street in the East Village. The Earth Society saw its mission as protecting earth from collisions with comets and planets. Their pamphlet interprets Immanuel Velikovsky’s notion that life on earth was so deeply affected by near-collisions of Venus with Jupiter and Mars that the impressions and interpretations of observers found their way into myths and semi-historical documents of peoples of many cultures. The pamphlet also claims that the Ark of the Covenant is a representation of a comet, which is what the white shape in the center of the pamphlet cover is intended to represent.
....... Bringing It All Back Home : wikipedia
パリの展示会に80歳になるクレーマーも行ってるようだ。
それにしてもさすがに営業力があるなぁ、ヨーロッパはもちろん中東から東南アジア、香港のメディアも報道している。(少し写真を追加した)
→Bob Dylan, The Rock Explosion (61-66)
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